Appelen en citroenen.

De nazi-propaganda uit de donkere jaren ’30 vergelijken met wat Geert Wilders (wijlen Pim Fortuyn, wijlen Theo van Gogh) uitschreeuwt, is intellectueel oneerlijk. En dwaas. Nochtans maakt die vergelijking hoe langer hoe meer opgang in onze media. Ligt het aan de vendelzwaaiende en ‘Vliegt den Blauwvoet’ in-korte-broek-schalmende jeugdjaren van menig journaille? De nazi-propaganda was gericht tegen een ras, een volk…uit blinde naijver. In tegenstelling tot de Moslims, brachten de Joden naast de grootste economisten en rechtsgeleerden (bankiers en advocaten) de belangrijkste filosofen voort, de grootste wetenschappers, de beste schrijvers, kunstenaars, musici en theatermakers en de filmindustrie zou zonder hen onbestaande zijn.  45 jaar Islamitische immigratie in Europa bracht ons…de kebabtent. En de kniebroek om mee onder de douche te gaan staan. De Jodenvervolging vergelijken met Islamofobe (letterlijk: “bang van de Islam”) teksten tegen een steeds sterker wordende infusie van achterlijkheid is bijna ‘antisemitisch door associatie’ te noemen.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.